8/20/2013

Αεροπλανα HELLDIVER στο αεροδρομιο της Καστοριας. Αυγουστος 1949



φωτογραφιες : ΗΝΩΜΕΝΟΙ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΕΡ/αρχειο Ν. ΤΟΛΗ

Αναφορες για τον ρολο των HELLDIVER (στις ριψεις βομβων ναπαλμ)




















Αναφορες για τον ρολο της αεροποριας
κατα την μαχη καταληψης του Γραμμου.
(10-30 Αυγουστου 1949)
















































αναφορες στις απωλειες εκατερωθεν

Ελληνικος Εμφυλιος Πολεμος 1946-1949 επιθεωρηση των HELLDIVER


Στις αρχές του καλοκαιριού του 1949 με το αμερικανικό αεροπλανοφόρο "Σικελία" μεταφέρονται στο Φάληρο 40 "Χελ Ντάιβερ" καθέτου εφορμήσεως, για να χρησιμοποιηθούν στις επιχειρήσεις του Γράμμου και του Βίτσι.
Στη φωτογραφία περιχαρείς ο Κ. Καραμανλής, 
ο Παναγ. Κανελλόπουλος και οι Αμερικανοί αξιωματούχοι Γκρέιντ και Χόφμαν υποδέχονται τους Αμερικανούς πιλότους.



φωτογραφια: ΗΝΩΜΕΝΟΙ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΕΡ / αρχειο Ν. ΤΟΛΗ-Μ. ΤΣΑΓΚΑΡΗ

Ελληνικος Εμφυλιος Πολεμος 1946-1949. Απο το αεροπλανοφορο ΣΙΚΕΛΙΑ φοντο τα HELLDIVER

Ελληνικος Εμφυλιος Πολεμος 1946-1949 φωτογραφιες του αμερικανικου αεροπλάνου Curtis SB2C-5 Helldiver dive-bombers


πισω απο το HELLDIVE ακολουθουν  τα SPITFIRE





http://koti.welho.com

































http://www.haf.gr/el/mission/weapons/historic/1941_1950/SB2C-5_Helldiver.asp
Ρόλος : Βομβαρδιστικό
Διαστάσεις : Εκπέτασμα 15.15 m, μήκος 10.90 m, ύψος 3.94 m
Κινητήρας : 1 x WRIGHT R-2600-20 Cyclone των 1900 ίππων
Οπλισμός :
2 πυροβόλα των 20 mm στις πτέρυγες,
δίδυμο πολυβόλο 0.30’ για τον πυροβολητή (στα ελληνικά αεροσκάφη μεταφερόταν αναδιπλωμένο), 450 kg εσωτερικό φορτίο βομβών, 540 kg εξωτερικό φορτίο (κάτω από τις πτέρυγες).
Δυνατότητα μεταφοράς 8 ρουκετών,
 2 βομβών Napalm
 ή ατρακτιδίων πυροβόλων.
Πλήρωμα : 2
Αριθμός : 42
Χώρα Κατασκευής : Ηνωμένες Πολιτείες
Περίοδος χρήσης : 1949 – 1957

http://www.haf.gr/en/mission/weapons/historic/1941_1950/SB2C-5_Helldiver.asp
With the delivery of the Baltimore airplanes in 1945 to their original holders, the Air Force looses the only reliable bomber force had. The British seamed unwilling to supply the Air Force with the proper type of airplanes for the hostilities that were about to start on Greek soil.
The demand for a light bombing airplane is finally satisfied with the delivery of 42 vertical-assult Helldiver bombers from the U.S. in spring 1949. It was a naval type airplane that was used by the USN and the USMC against the Japanese forces, in the Pacific front. Its specifications required to be small sized so it could be able to fit 2 airplanes of this type to the elevators of the pre-war aircraft carriers.
This limitation had the affect of designing a solid airplane with a powerfull engine but innefficient control and flight characteristics. According to testimonies, the Greek pilots managed to tame these "hard" airplanes without problems. It is also noted that the Helldivers were equipped with remarkable internal and external bomb payload.
They were used in the last great battle of the Civil War (August 1949)
 Technical Specifications:       Crew     2
 Engines     1 x Wright R-2600-20 Cyclone, 16-cyl, of 1.900hp
 Weight          Take Off     7471kg
                     Empty     4870kg
 Dimensions
                   Wingspan     15,16m
                   Length     10,90m
                   Height     3,94m
                    Wing Area     31,12 sq. ft
 Performance
                 Max Velocity     473km/h at 4940m
                 Service ceiling     7240m
                  Range     1773km
Weaponry
                  2 x 20mm machine guns, 2 x 0.30cal machine guns,
                  Bomb payload :
 upto 450kg internally - 450kg externally
                  and 8 rockets
            or  2 Napalm bombs


Η ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ HELLDIVER ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΜΦΥΛΙΟ ΠΟΛΕΜΟ (1949) του ΗΛΙΑ Κ. ΜΑΓΚΛΙΝΗ http://emfilios.blogspot.gr/search/label/%CE%97%20%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%A3%CE%97%20%CE%A4%CE%A9%CE%9D%20HELLDIVER%20%CE%9A%CE%91%CE%A4%CE%91%20%CE%A4%CE%9F%CE%9D%20%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%97%CE%9D%CE%99%CE%9A%CE%9F%20%CE%95%CE%9C%CE%A6%CE%A5%CE%9B%CE%99%CE%9F%20%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%9C%CE%9F%20%281949%29


Η ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ (A & B ) : Οι αεροπορικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα στην περίοδο 1944-49

Τα βιβλία του Ηλια Καρταλαμάκη Υποπτ. ΕΑ
   
Ο παραπάνω συγγραφέας με τις μνήμες κι εμπειρίες που φέρνει μαζί του αποτελεί για τα ελληνικά δεδομένα ένα πολυτιμότατο ιστορικo κεφάλαιο για την πρόσφατη Ελληνική ιστορία. Μετά απo περιόδους συνεχών ταραχών και πολέμων oπου άλλα ιστορικά στοιχεία φυσιολογικά χάνονται κι άλλα συμπτωματικά ή επίτηδες δεν καταγράφονται είτε παραποιούνται, ο Ηλίας Καρταλαμάκης μας αφήνει μια μοναδική ιστορική κληρονομιά με τα παρακάτω δημοσιευμένα έργα του :
(1) ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΟ ΜΟΥ
(2) ΠΕΤΩΝΤΑΣ ΣΕ ΞΕΝΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΥΣ:
Οι Έλληνες αεροπόροι εξακολουθούν τον αγώνα (1941-44)
(3) ΕΦΟΡΜΙΣΗ ΑΕΤΩΝ
(4) Η ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΣΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ (A και  B ) :
Οι αεροπορικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα στην περίοδο 1944-49
(5) ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΦΤΕΡΑ : Η γέννησης της Ελληνικής Αεροπορίας (1912-1932)
(6) ΓΕΝΙΑ ΤΩΝ ΙΚΑΡΩΝ : Η γενιά των Ελλήνων αεροπόρων
(7) Η ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΤΟΥ 40 : Οι αεροπορικές επιχειρήσεις το '40'
Tα βιβλία μπορείτε να τα προμηθευτείτε από τον ίδιο τον συγγραφέα στην διεύθυνση :
ΙΩΝΙΑΣ 29 ΠΑΠΑΓΟΥ ΑΘΗΝΑ 15669


http://www.aces-high.gr/index.php?option=news&task=viewarticle&sid=32&Itemid=2

Ελληνικος Εμφυλιος Πολεμος 1946-1949 φωτογραφιες του αγγλικου αεροπλάνου Spitfires


 


 




 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
http://www.haf.gr/el/mission/weapons/historic/1941_1950/spitfire.asp

Η Ελλάδα παρέλαβε τα πρώτα Supermarine Spitfire Mk VB/VC  από τους Βρετανούς στη Μέση Ανατολή στα τέλη του 1943. Πρώτα εξοπλίζεται η 336ΜΔ και μετά η 335ΜΔ. Μετά από πολεμική δράση πάνω από την Β. Αφρική και την Γιουγκοσλαβία τα ελληνικά Spitfire  θα επιστρέψουν στην Ελλάδα το Σεπτέμβριο του 1944. Από το 1947 χρησιμοποιούνται για εκπαίδευση στις τακτικές μάχης στη Σχολή Αεροπορίας, αφού έλαβαν μέρος στις πρώτες μάχες του Εμφυλίου.
Από τον Ιανουάριο του 1947 παραλήφθηκαν βελτιωμένα Spitfire Mk IX τα οποία διέφεραν στο μοντέλο του κινητήρα Merlin και στο σχήμα των ακροπτερυγίων. Ο νέος αυτός τύπος αποτέλεσε τον κύριο τύπο αεροπορικής υποστήριξης την περίοδο 1947-1949, εκτελώντας αποστολές προσβολής εδάφους με ρουκέτες, εκρηκτικές βόμβες και βόμβες Napalm. Η χρήση του τελευταίου όπλου είναι η πρώτη που σημειώνεται στην μεταπολεμική παγκόσμια ιστορία στα πλαίσια σύρραξης περιορισμένης έκτασης.
Μετά το 1949 παραδόθηκαν στην Αεροπορία τα νεώτερα Spitfire Mk XVI που διέθεταν ισχυρότερους κινητήρες, τα οποία ανέλαβαν τον ίδιο ρόλο με τα Spitfire Mk IX. Αναφέρεται η παράδοση μικρού αριθμού φωτοαναγνωριστικών Mk PR XI/XIII. Το Spitfire αποσύρεται το 1954. Σύμφωνα με ελληνικές πηγές, παραδόθηκαν τουλάχιστον 107 Mk V, 121 Mk IX και 65 Mk XVI.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:
 Πλήρωμα     1
 Κινητήρες     1 x Rolls-Royce Merlin 45 ή 46 των 1445hp
 Βάρος Μέγιστο     6710lb
 Επιφάνεια πτερύγων     292 sqft
Οπλισμός     2x20mm πολυβόλα, 3 x 0,303in πολυβόλα, μία βόμβα των 500lb και δύο βόμβες των 250lb



Ελληνικος Εμφυλιος Πολεμος 1946-1949 φορτωση βομβων

φορτωση ρουκεττων σε spitfire

φωτογραφια: ΗΝΩΜΕΝΟΙ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΕΡ / αρχειο Ν. ΤΟΛΗ-Μ. ΤΣΑΓΚΑΡΗ

φορτωση βομβων εμπρηστικων(ναπαλμ)

Ο Θρ.Τσακαλωτος για τον ρολο της αεροποριας κατα την διαρκεια του εμφυλιου πολεμου.


Κινηματογραφοντας την δραση της αεροποριας κατα την διαρκεια του εμφυλιου 1946-49


Αεροπλανα SPITFIRE σε αεροδρομια. 1948

 Αεροπλανα SPITFIRE στο αεροδρομιο των Ιωαννινων το1948.