ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
http://www.haf.gr/el/mission/weapons/historic/1941_1950/spitfire.aspΗ Ελλάδα παρέλαβε τα πρώτα Supermarine Spitfire Mk VB/VC από τους Βρετανούς στη Μέση Ανατολή στα τέλη του 1943. Πρώτα εξοπλίζεται η 336ΜΔ και μετά η 335ΜΔ. Μετά από πολεμική δράση πάνω από την Β. Αφρική και την Γιουγκοσλαβία τα ελληνικά Spitfire θα επιστρέψουν στην Ελλάδα το Σεπτέμβριο του 1944. Από το 1947 χρησιμοποιούνται για εκπαίδευση στις τακτικές μάχης στη Σχολή Αεροπορίας, αφού έλαβαν μέρος στις πρώτες μάχες του Εμφυλίου.
Από τον Ιανουάριο του 1947 παραλήφθηκαν βελτιωμένα Spitfire Mk IX τα οποία διέφεραν στο μοντέλο του κινητήρα Merlin και στο σχήμα των ακροπτερυγίων. Ο νέος αυτός τύπος αποτέλεσε τον κύριο τύπο αεροπορικής υποστήριξης την περίοδο 1947-1949, εκτελώντας αποστολές προσβολής εδάφους με ρουκέτες, εκρηκτικές βόμβες και βόμβες Napalm. Η χρήση του τελευταίου όπλου είναι η πρώτη που σημειώνεται στην μεταπολεμική παγκόσμια ιστορία στα πλαίσια σύρραξης περιορισμένης έκτασης.
Μετά το 1949 παραδόθηκαν στην Αεροπορία τα νεώτερα Spitfire Mk XVI που διέθεταν ισχυρότερους κινητήρες, τα οποία ανέλαβαν τον ίδιο ρόλο με τα Spitfire Mk IX. Αναφέρεται η παράδοση μικρού αριθμού φωτοαναγνωριστικών Mk PR XI/XIII. Το Spitfire αποσύρεται το 1954. Σύμφωνα με ελληνικές πηγές, παραδόθηκαν τουλάχιστον 107 Mk V, 121 Mk IX και 65 Mk XVI.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:
Πλήρωμα 1
Κινητήρες 1 x Rolls-Royce Merlin 45 ή 46 των 1445hp
Βάρος Μέγιστο 6710lb
Επιφάνεια πτερύγων 292 sqft
Οπλισμός 2x20mm πολυβόλα, 3 x 0,303in πολυβόλα, μία βόμβα των 500lb και δύο βόμβες των 250lb
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου